The good old days!

Jag saknar den gamla goda tiden, när man var 15 typ!
Det var fanimej hakuna matata!
Alltid tid att hänga med polarna, lira fotboll.
Pengar var inget viktigt
Körkortet var inte uppfunnet
Skolan var enkel
Kröket billigt
Brudar kom på cirka sjunde plats på ens prioriteringslista
Inte en själ visste vad kärlek var, varken det bra eller det dåliga
Jag tror till och med att vädret alltid var bättre, det är så jag minns det nu iaf

För när jag sitter med ansiktet nerborrat i en 45 kilos bok om feodalismen med grått, regnigt och kukigt novemberväder utanför fönstret känner jag mig bara så jävla buttfuckad!

Körkortet kände jag var max en tiondel kvar, nu känns det som hälften!
Pengarna bara försvinner till dom snikna jävlarna! Pengar jag inte riktigt har
Försöker jobba, bara en sån sak. JOBB! Kul på sitt sätt, men nu känns det som ett tvång, i grundskolan visste jag inte vad ett jobb var, och i gymnasiet var det trevliga extrapengar

Nu som sagt ett måste
Och skolan, för att ta mig ifrån jobbet, så att jag inte fastnar där

Körkortet, annars sitter jag fan bara fast

Och kärlek...
Kärleken till sprit är den största som singel
Men det finns mer
Inte som som nämns på denna blogg dock!

Jag saknar som sagt det enkla livet, när jag klagade på det igår på jobb var det någon som klämde ur sig:
"Välkommen till vuxenlivet"

Skapligt bitter livssyn...
Så vill inte jag ha det iaf.
Och det är väl därför jag kämpar med allt i mitt liv
Pengar, skola, körkort, det sociala
Men det är jobbigt stundtals

Därför jag gnäller av mig till de två-tre som läser denna blogg
Tack för visat intresse
Nu ska jag återigen förmultna med min historiebok

Peace!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0